vrijdag 11 oktober 2013

Schoolkluisje pimpen: Persoonlijke poster


Je ziet heel vaak dat mensen allerlei posters en foto’s in hun kluisje hangen. Dit is ook hartstikke leuk want zo wordt je kluisje meteen een stuk persoonlijker. Alleen worden deze plaatjes vaak snel vies of gaan kapot en dat is natuurlijk jammer. Dus ik heb er een oplossing voor bedacht! Ik heb er voor gekozen om een collage te maken van allemaal leuke plaatjes, zo groot als een hele wand van mijn kluisje. 





Benodigdheden:

  • A4tjes
  • schaar
  • heel veel oude tijdschriften waar je in mag knippen
  • andere leuke foto's/plaatjes
  • lijm/Pritt
  • plastic om te plastificeren
  • dubbelzijdig plakband/Pritt buddies




Eerst ga je allerlei leuke plaatjes bij elkaar zoeken en uit tijdschriften knippen. Ik heb voor dingen gekozen waar ik echt blij van wordt en inspiratie van krijg. Daarna heb ik A4tjes aan elkaar geplakt zodat het hele vel net zo groot als de binnenkant van mijn kluisje is. 




Nu heb ik eerst alle plaatjes los op hun plek gelegd en gerangschikt totdat ik ze goed vond liggen. Daarna heb ik ze vastgeplakt. Nog even de uitstekende randjes afknippen en je kunt gaan plastificeren.



Plastificeren kan je meestal doen bij een copyshop maar je kunt het ook zelf doen. Bij bijvoorbeeld de Action hebben ze rollen plastificeer plastic. Je moet dan wel heel goed opletten dat er geen bobbels in het plastic komen, wat niet altijd makkelijk is. Want doe je nu iets fout dan kan je het niet corrigeren.




Deze `persoonlijke poster’ kan je nu heel gemakkelijk met dubbelzijdige plakband vastmaken en ook weer losmaken want als jij je kluisje aan iemand anders moet geven moet je natuurlijk wel weer alles eruit kunnen halen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten