dinsdag 5 november 2013

Origineel hangertje

Ik vind mijn spooky sleutelhanger zo leuk geworden dat ik er ook nog een hangertje bij heb gemaakt. Ook al is het geen Halloween meer spookjes zijn altijd leuk!!


Ik heb Fimo klei gebruikt om dit hangertje te maken. Ik had er nog niet eerder mee gewerkt maar ik vindt het echt ontzettend leuk spul. Je kan er zoveel mee maken! Bij deze een korte beschrijving van hoe je zelf een super origineel hangertje kan maken met Fimo klei.



Benodigdheden:

  • Fimo klei (te koop in verschillende hobbywinkels)
  • koord of ander kettinkje om je hangertje aan te hangen
  • oven
  • haakje
  • evt. een mesje om de klei in vorm te snijden

Zo doe je het:

Verwarm als eerste de oven voor, op ong. 110 graden. Het mag absoluut niet warmer zijn dan 130 graden. Teken eventueel eerst op een papier wat voor een hangertje je wilt maken. Dan maak je de vorm met klei. Let op: de zwarte klei kan afgeven, dit zie je vooral heel goed op de witte klei. Ben je tevreden over je hangertje dan draai je eerst nog een haakje in de bovenkant, hier kan je straks de draad door halen.Je moet misschien wel eerst en stukje van het haakje af knippen met een tangetje. Nu pak je de klei 30 min. en laar hem daarna afkoelen. Nu de draad door het hangertje en klaar!!!


Laat je ook een foto achter van jou hangertje? Veel plezier!!! Enoah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten